PLAKATKONKURRENCE!

 

Plakatkonkurrence

 

Plakatkonkurrence 2021 

- VIND 10.000 KR. TIL SHOP I CITY-BUTIKKERNE!

 

Frivilligcenter Aabenraa tager hermed initiativ til, at Aabenraa Kommunes mange gode frivillige og foreninger for første gang får deres helt egen plakat. En plakat der skal symbolisere, hvordan det er at være frivillig og foreningsaktiv i netop vores kommune, og hvor stor en værdi det frivillige arbejde skaber for os alle.

Finalisterne og den endelige vinder af de 10.000 kr. vælges af repræsentanter for Frivilligcenter Aabenraa og kommunens foreninger. Vinderplakaten vil blive trykt i et antal eksemplarer og anvendes i frivilligcentrets synlighedsarbejde til fordel for det lokale foreningsliv.

Vi håber, at plakatkonkurrencen bliver en succes, som vi kan gentage næste år. Særligt for i år bliver det, at temaet centrerer sig om, hvilken betydning pandemien havde for vores lokale frivillighed. Læs mere om bedømmelseskriterier og de formelle krav for deltagelse i konkurrencen her på siden.

 

Formalia

Den gode plakat illustrerer frivillighed og foreningsliv i Aabenraa Kommunes geografiske område anno 2021 - året hvor de fleste aktiviteter var i dvale den første halvdel, og bestyrelserne enten aflyste deres møder eller mødtes online. Årets første måneder var også særligt udfordrende for mange brugere og deltagere i de frivilligdrevne sociale tilbud. Alligevel opstod der under pandemien både i 2020 og i første halvdel af 2021 nye frivillige initiativer og fællesskaber – herunder nye måder til at udføre frivilligt socialt arbejde/hjælpe de særligt udsatte og generel nytænkning af medlemstilbud i de forskellige foreninger.

Anden halvdel af 2021 står på genåbning af foreningslivet til stor glæde for de frivillige såvel som medlemmer og andre brugere/deltagere i aktiviteterne.

Læs evt. centerleder Gry Mortensens refleksioner over frivilligheden i en corona-tid her på Altingets hjemmeside: Centerleder til foreninger: Hold fast i løsningerne og stå klar efter corona - Altinget: Civilsamfund

 

Nøgleord: frivillighed, foreningsliv, fællesskaber, restriktioner, nedlukning, genåbning, håb, værdiskabelse, nye løsninger, 2021, Aabenraa Kommune som geografisk område

 

Bedømmelseskriterier:

I udvælgelsen af finalister lægges vægt på, at den enkelte plakat har formået at indfange flere af ovenstående nøgleord, samtidig med at den er æstetisk gennemtænkt og indeholder grafiske kvaliteter. Plakater eller deltagere, der ikke lever op til nedenstående formelle krav, kan ikke bedømmes/deltage i konkurrencen.

 

Formelle krav til plakaten:

  • Farvevalg er frit, men vær opmærksom på, at farverne ikke bliver for blege/transparente samt at frivilligcentrets logo indsættes i grøn og blå indsættes på vinderplakaten.
  • Formatet skal være JPEG eller PDF i forholdet 7:5, da vinderplakaten trykkes i 70x50 cm. Forsøg at undgå for mange vigtige motivelementer ved kanterne, da disse skal kunne beskæres eller påføres tekst/logo.
  • Opløsningen skal være 300 dpi ved 100% størrelse
  • Obligatorisk tekst der skal påsættes plakaten er: Frivillig Aabenraa 2021

 

Andet vedrørende udførelsen af plakaten:

Der er frit valg angående materiale, grafiske redskaber etc., så længe ovenstående opfyldes. Ønsker man fx at bidrage med et maleri, er dette også muligt, hvis man efterfølgende behandler det digitalt (fx affotograferer), inden det sendes som beskrevet. Anvendelse af fotografier fordrer, at man har rettighederne til materialet.

 

Krav til deltagere:

  • Du SKAL være fyldt 18 år
  • Du SKAL være bosiddende i Aabenraa Kommune (og kan fremvise dokumentation om nødvendigt)
  • Alle kreative sjæle (professionelle og amatører), der opfylder ovenstående, kan deltage i konkurrencen pånær følgende: frivilligcentrets ansatte eller bestyrelsesmedlemmer, medlemmer af bedømmelsesudvalget
  • Ved deltagelse accepterer du, at din plakat offentliggøres og anvendes af frivilligcentret

 

Deadline og det videre forløb:

Dit bidrag til en "Frivillig Aabenraa 2021"-plakat sendes som vedhæftet fil til Denne email adresse bliver beskyttet mod spambots. Du skal have JavaScript aktiveret for at vise den. senest 13. september kl. 12.00. Du modtager kvittering for dit bidrag indenfor 1-2 hverdage efter modtaget mail. 

I første runde udvælger bedømmelsesudvalget 10 plakater, hvorefter disse deltagere vil få besked. Den endelige vinder forventes af blive udnævnt i forbindelse med fejringen af Frivillig Fredag 2021 ultimo september. Har du ikke hørt noget inden 1. oktober, er din plakat desværre ikke gået videre.

 

Vi takker på forhånd alle som deltager i konkurrencen - vi glæder os STORT til at se jeres bidrag!

 

 

 

 

 

 

 

Udskriv Email

Bliv medlem

bliv medlem
Fra kun 100 kr.

Lokale-booking

lokalebooking
Gør det nemt her

Nyttige links

nyttiglinks
Links