PRESSEMEDDELELSE

PRESSEMEDDELELSE: Ny medarbejder – kendt ansigt

Aabenraa 3. november 2020

Frivilligcenter Aabenraa har ansat Annette Feddersen per 9/11 i en stilling indtil foråret næste år. Hvis nogen synes, navnet virker bekendt, er det fordi, Annette er tidligere leder af Aabenraa Selvhjælp, og således allerede et kendt ansigt i kommunens foreningsliv.

Centerleder Gry Mortensen udtaler: ”Jeg er meget tilfreds med, at det er lykkedes os at lande et samarbejde med Annette Feddersen det næste halve års tid. Da frivilligsektoren jo er en lille branche, har vores veje krydset hinanden tidligere, og jeg har længe gerne villet arbejde sammen med Annette. Nu kommer det så endelig i stand,” siger Gry Mortensen og tilføjer, at hun ser frem til at bringe Annette Feddersens erfaringer og kompetencer i spil til glæde for foreninger og øvrige brugere af centrets tilbud.

Annette Feddersen ansættes bl.a. til, i samarbejde med frivilligcenters leder, at skabe nye sociale indsatser og frivilligdrevne fællesskaber henover en vinter, der bliver præget af corona. Samtidig ønsker centret at hjælpe allerede etablerede fællesskaber med idéer og løsninger til, hvordan de kan fortsætte trods corona-restriktioner. Derudover skal Annette også matche deltagere i frivilligcentrets projekt Telefonkaffe, som blev en realitet med midler fra TrygFondens akutpulje, da corona-virussen brød ud i foråret.

Annette Feddersen er 60 år, oprindeligt uddannet sygeplejerske og bor syd for grænsen med sin mand.

Frivilligcentret holder stadig åbent mandag + tirsdag 10-14 og onsdag 13-17. Har man lyst til at hilse på Annette og Gry til en uformel snak om frivillighed og sociale tilbud under corona, er der kaffe på kanden onsdag d. 11. november kl. 13-17.