Pressemeddelelse 30/9/21

PRESSEMEDDELELSE: Nyansat projektleder hos frivilligcentret

30/09/21

Mette Carlsen er ny projektleder hos frivilligcentret

1. oktober tiltræder Mette Carlsen stillingen som projektleder og brobygger for ”Ung i fællesskab

Frivilligcentret modtog 25 ansøgninger, herunder mange fra særdeles kvalificerede kandidater, til den spændende fuldtidsstilling som projektleder og brobygger, men valget faldt altså på den 43-årige cand.theol. med pædagogisk diplomefteruddannelse indenfor frivillighed.

Mette kommer fra en stilling som sognepræst i Egernsund og har også flere års erfaring med organisationsarbejde, projekter og frivillighed - herunder viden om mobilisering af unge med særlige behov som frivillige.

”Udover at vi får en fagligt velfunderet medarbejder i Mette, har vi især lagt vægt på Mettes stærke relationelle kompetencer og hendes indsigt i ungemålgruppens virkelighed,” fortæller frivilligcentrets daglige leder, Gry Mortensen.

Og netop de gode samarbejdsegenskaber får Mette Carlsen rig lejlighed til at bringe i spil, da er er tale om et projekt, der først og fremmest skal bygge broer til kommunens allerede eksisterende forenings- og fritidsliv. ”Ung i fællesskab” skal nemlig tilbyde en individuel, håndholdt støtte til at flere unge bliver del af frivillige fællesskaber, og at de på sigt også selv bliver frivillige.

Frivilligcentret ser meget frem til samarbejdet med Mette Carlsen og opfordrer alle til at kigge forbi i centrets åbningstid, hvis man vil hilse på hende og måske høre mere om det TrygFonden-støttede projekt, der foreløbig forventes at vare 3 år.

Mette Carlsen er bosiddende i Sønderborg Kommune med sin mand, der arbejder som projektleder, og deres to teenagebørn.

Kontaktinformation

Tlf. nr. (centerleder): 53700835

Om Frivilligcenter Aabenraa:

Frivilligcenter Aabenraa er en selvejende organisation med en fastansat centerleder og en centerbestyrelse bestående af repræsentanter for det lokale foreningsliv. Derudover kan man møde projektmedarbejdere og husfrivillige i centret. Frivilligcenter Aabenraa støtter, udvikler og formidler frivilligt arbejde. Vores kerneydelse er foreningsservice, men vi huser også egne projekter og frivilligdrevne indsatser. Frivilligcenter Aabenraa er medlem af paraplyorganisationen Frivilligcentre og Selvhjælp Danmark. Læs mere her: www.frivilligcenteraabenraa.dk